2011年10月31日

Pumpkin Muffins No.2




再度パンプキン・マフィンを

焼きました。

少しだけレシピを改良して

かぼちゃの風味を生かせる

ようにしました。






プリンと同じく、日本かぼちゃをペーストにして使ったのですが
外はカリッと、中はしっとりしてなかなかの出来栄えです♪
甘さはかなり控えめなので、子供達はこれにアイシングをつけて
朝食に食べてました。 大人用にはラムに浸したレーズンやカランツを入れて
甘さと香りをプラスしました。

《材料》
  • Butter                        1Cup
  • Granulated Sugar      1Cup
  • Eggs                          4
  • Flour                          3cups
  • Baking Soda              2tsp
  • Baking Powder          2tsp
  • Cinnamon Powder    1tsp
  • Pumpkin Pure           2Cup
  • Raisins or Currants     1/4 Cup (Soak in rum or brandy)

≪作り方≫
  1. Preheat oven to 350F (180)
  2. Combine flour, baking soda, baking powder, cinnamon.
  3. Beat sugar and butter in Large bowl, add eggs, pumpkin.
  4. Gradually beat in flour into mixture.
  5. Add Rasisns, Currants, Pumpkin Seeds etc if you desire.
  6. Bake for 30 to 35minutes.


    0 件のコメント:

    コメントを投稿